شرح وظایف مسئول حسابداري:
1ـ تنظيم اسناد هزينه هاي جاري و اسناد خريد و ليست هاي حقوق كاركنان و ليست هاي دستمزد كارگران و رسيدگي قبل از پرداخت .
2ـ نگهداري حساب پرداخت ها و هزينه هاي مربوط به تنخواهگردان واحدهاي مختلف .
3ـ رسيدگي به حسابها و صورت وضعيت هاي پيمانكاران و اشخاص طرف معامله با شهرداري و ساير صورتحسابها .
4ـ نظارت در مناقصه ها و مزايده ها و معاملات شهرداري در حدود مقررات و آئين نامه معاملات شهرداريها .
5ـ نگهداري و نظارت در حساب انبارها .
6ـ نگهداري حساب درآمد و هزينه و تأسيسات و اموال شهرداري .
7ـ صدور حواله براي پرداختهاي عهده خزانه شهرداري .
8ـ ثبت كليه عمليات مالي در دفاتر روزنامه و معين و كل .
9ـ تهيه گزارشها و صورتهاي مالي و ترازنامه و گزارش تفريق بودجه.
10ـبايگاني اسناد و مدارك مالي .
11ـ نظارت و مراقبت در حسن انجام فعاليتهاي حسابداري كه در ساير واحدهاي تابعه امور مالي انجام مي شود و تمركز انعكاس و ثبت نتايج آنها در سيستم حسابداري شهرداري .